Diana Dobre: „Desenul îmi dă satisfacția autodepășirii”

diana3„Nici un lucru important nu a fost vreodată realizat fără pasiune”, spune Hegel. Iar pasiunile mărețe nasc adevărate capodopere. Diana Dobre e din Buzău, are 19 ani și o infinitate de visuri. Toate se sprijină pe talentul incontestabil sădit în mâinile ei. Cu o pasiune fără limite, Diana imortalizează în desen mai multe emoții decât poate adăposti în suflet.

A descoperit înclinația pentru desen în urmă cu trei ani, întâmplător, după cum mărturisește, urmărind pe YouTube clipuri de acest gen. Astăzi, din inima și din mâinile sale, ies adevărate bijuterii ale artei vizuale. În portretele pe care le desenează, tânăra surprinde emoții în stare pură, cu o fidelitate greu de imaginat și aproape imposibil de reprodus. Pe pagina ei de Facebook – DianArt, lucrările ei aduc o oază de lumină în privirile tuturor celor care le văd. În fiecare portret, cu aceeași dăruire, Diana caută să poarte emoțiile celor din desenele ei dincolo de hârtie. Și reușește. De fiecare dată. De la prima până la ultima linie trasată cu creionul pe foaia de hârtie…

Alina-Elena Vasiliu: Cum ai descoperit pasiunea pentru desen?diana4

Diana Dobre: Mi-am descoperit pasiunea pentru desen acum câțiva ani, în timp ce, din întâmplare, am văzut pe Internet lucrări în creion ale unor artiști care m-au impresionat. Din acel moment, am știut că vreau să fac asta și, drept urmare, am început treptat să aprofundez cât mai multe în materie de desen în creion și să îmi ating obiectivul de a ajunge la un nivel optim.

Ce satisfacție îți aduce desenul?

Pe lângă satisfacția de a-mi ocupa timpul liber cu o activitate care îmi face plăcere, desenul îmi dă și satisfacția de a mă autodepăși și de a evolua în acest domeniu.

Ce te inspiră atunci când începi să desenezi?

Fiecare desen pe care îl încep vine din starea mea de moment, îmi place să mă inspir din fotografii a căror reproducere în creion reprezintă o provocare.

diana2Cum apreciază prietenii tăi, familia talentul tău artistic? Ce susținere primești din partea lor?

Atât familia, cât și prietenii sunt plăcut impresionați de această aptitudine a mea, încurajându-mă încă de la început și susținându-mă în ceea ce fac. Ele sunt și persoanele care m-au îndrumat să împărtășesc acest dar și cu ceilalți.

Care este lucrarea la care ții cel mai mult?

Toate lucrările îmi sunt dragi și fiecare are ceva al ei, aparte, așa că îmi este destul de greu să mă rezum doar la una. Însă pot spune că îmi plac în mod deosebit lucrările ce înfățișează copilași, deoarece reflectă puritate și inocență, iar chipurile lor sunt angelice.

Cât timp ai lucrat la un singur desen?

Timpul dedicat unui portret este direct proporțional cu dimensiunea și complexitatea acestuia. În general, realizarea unui portret durează în medie 5-6 ore, însă în cel mai elaborat desen al meu de până acum am investit 12 ore de muncă.

 Ce mesaj îți dorești să transmiți prin lucrările tale?diana5

Viziunea asupra artei diferă de la o persoană la alta, așadar fiecare percepe o lucrare în felul său, în funcție de propriile concepții, așa că îi las pe ceilalți să interpreteze mesajul transmis prin desenele mele.

Ai vreun proiect cu privire la desenele tale? Intenționezi să faci un vernisaj?

Visul meu, ca al oricărui artist de altfel, este acela de a-mi expune lucrările. Drept urmare, în viitorul apropiat, intenționez să îmi expun desenele în cadrul unui vernisaj.

diana1

Un gând despre &8222;Diana Dobre: „Desenul îmi dă satisfacția autodepășirii”&8221;

Lasă un răspuns

